Dankbaar

Welkom!

Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk een logo. Ik moet toegeven dat ik het moeilijker vond dan gedacht. Eerst had ik een gesprek met Monique van Monique Mulder. Aan de hand van ons gesprek had zij vier logo’s gemaakt voor mij om uit te kiezen. Dat was al lastig. Eenmaal de keuze gemaakt, twijfelde ik over de kleuren. Ik kreeg mijn logo in verschillende kleuren toegestuurd. Toen begon ik weer te twijfelen tussen twee opties. Uiteindelijk is het de eerste opzet geworden met een ander lettertype. Ik ben heel erg blij met mijn logo!
En dan gaat mijn website nog op de schop. Dat gaat binnenkort gebeuren. Daarnaast ben ik dingen aan het uitwerken. Voor mijn site, maar ook (kleine) opdrachtjes en werkboeken. Het is duidelijk dat ik dit jaar voor mezelf ga beginnen. Daarover volgt later meer. 

Ik ben Danny van Mindful Trainen nog steeds heel erg dankbaar. Door de online training Mindfulness werden bepaalde dingen voor mij steeds duidelijker. Zoals dat het tijd is om voor mezelf te kiezen en dus ook voor mezelf te gaan beginnen. Ik merk steeds meer en meer dat er positieve veranderingen plaats vinden in mijn leven. Ik leer andere mensen kennen en soms komen daar zelfs vriendschappen uit voort. Genoeg om dankbaar voor te zijn! Dat is één van de oefeningen van Mindful Trainen die ik nog elke dag doe.
 Vandaag had ik een lekker rustig dagje. Vooral mijn spieren zijn daar blij mee. Die hebben het de laatste tijd zwaar. Vooral mijn rug, schouders en nek. En na een lange tijd weg te zijn geweest is de Shin Splint in mijn scheenbeen weer terug. Vorige week naar de fysio geweest en aankomende maandag mag ik weer. Het houd mij van de straat.
Zondag lekker zwemmen. Nou ja, mijn trainer zei ‘lekker’ zwemmen en ik dacht alleen maar: “Lekker???”. Ik vind zwemmen niet erg om te doen, maar om het lekker te noemen gaat mij nu nog te ver. Sinds hij dat zei krijg ik ‘lekker zwemmen’ niet meer uit mijn hoofd.

Groetjes,
Sandra

Personal Training

Welkom!

Dit word mijn eerste blog van 2018. Er was vaak iets waardoor bloggen er bij in schoot. Er is gelukkig weer meer rust en ruimte en daardoor heb ik meer tijd voor het bloggen.

De sportschool is verbouwd en het ziet er heel mooi uit. Er is een stuk bijgekomen en meer ruimte is erg fijn! Ook zijn er nieuwe dingen bijgekomen waardoor er nog meer trainingsmogelijkheden zijn. Vorige week was het weer tijd voor mijn eerste Personal Training van 2018. Er werd gelijk gebruik gemaakt van de nieuwe sportmogelijkheden. Als mijn trainer zegt dat hij iets leuks heeft bedacht voor mij, dan denk ik alleen maar aan spierpijn en HELP. Zijn definitie van ‘leuk’ en de mijne liggen niet altijd op één lijn. Nou ja, tijdens de training niet. Als ik eenmaal klaar ben met de training dan vind ik het  toch wel leuk. Ook al wil ik dat niet altijd toegeven!

Er zijn er twee nieuwe oefeningen. De ene oefening is met een core bag en de ander met een bal. Vooral de oefening met de bal vind ik een lompe oefening. Ik vind de oefening lomp, omdat de bal niet stuitert. Oke, ik weet dat het geen basketbal is, maar toch! Ik moest een bal van 10 kilo boven mijn hoofd houden en hard op de grond gooien. De bal valt als een zandzak op de grond. Vervolgens moet je de bal weer oppakken en je gooit hem weer op de grond…
  
De andere oefening was met een zak van 5 kilo. Die moest ik van mijn linker schouder omhoog duwen over mijn hoofd naar mijn rechter schouder. En dan weer terug. Dat is heel erg zwaar! Tijdens de oefeningen vraag ik mezelf regelmatig af waar ik mee bezig ben. Dan komt de verzuring in mijn spieren. Als dat gebeurd dan moet ik lachen. Op werk vertelde ik aan mijn collega’s dat ik regelmatig moet lachen als mijn spieren verzuren. Zij keken mij nogal vreemd aan. Ondertussen zouden zij wel moeten weten dat ik soms een beetje vreemd ben. Op de één of andere manier maakt de verzuring in mijn spieren mij blij. Zelfs de spierpijn die ik het weekend in mijn armen, schouders en rug had was weer fijn. Al was de spierpijn op zaterdag iets te. Mijn armen bewegen lag nogal gevoelig!

Op naar de volgende trainingen!

Liefs,
Sandra

Toekomst

Welkom!

Mindful Trainen:
De cursus van Mindful trainen zit er op. De laatste week stond vooral in het teken van een planning maken om zelf verder te gaan met Mindfulness. Mindfulness blijft een onderdeel van mijn leven. Het grootste voordeel van deze online cursus vind ik dat je het overal en altijd kan toepassen. De focus ligt niet op een onderdeel.

www.mindfultrainen.nl

In de planning die ik voor mezelf heb gemaakt komen de volgende onderdelen dagelijks voor:
– Ademruimte (in het kort: bewust ademhalen in verschillende situaties).
– Een activiteit bewust doen (bijvoorbeeld douchen, afwassen, eten).
– Op werkdagen een korte meditatie en in het weekend een langere meditatie.
– Per dag 5 dingen opschrijven voor het slapen waarvoor ik dankbaar ben.
Op deze onderdelen ligt voorlopig mijn focus. Er zijn nog genoeg andere oefeningen voor Mindfulness. Deze vind ik zelf het fijnste om te doen. Per maand ga ik bekijken welke andere Mindfulness oefening ik kan vinden om te doen. Mindfulness heeft als een groot voordeel dat je het niet fout kan doen. Ook kun je op elk moment weer beginnen.
Mocht je meer willen weten of een zelf Mindfulness willen ervaren? Kijk dan zeker op de site Mindful Trainen voor meer informatie.

Toekomst:
Dit jaar komt bijna teneinde. Voor mij was 2017 vooral een rommelig jaar. Vooral veel ziek geweest. Het leek wel of mijn lichaam iedere virus en bacterie zei: “Welkom en leef je uit!”. Gelukkig heeft 2017 ook goede gebracht. Zoals mijn loopbaantraject op werk, de mindfulness training, nieuwe mensen leren kennen en vooral meer duidelijkheid in wat ik wil. Dat laatste heeft er ook voor gezorgd dat er mensen op mijn pad zijn gekomen die mij daarbij bewust en ook onbewust mee hebben geholpen.

Na de Mindfulness training kwam ik iets tegen op Facebook van Michael Pilarczyk: ‘Leef je mooiste leven’. Hij heeft een gratis online training. Daar ben ik mee bezig. Naast deze training heb ik ook zijn boek: “Master your Mindset”.
 Er is een visualisatie oefening. Door deze oefening werd ik nog bewuster dat ik niet doe wat ik het liefste wil doen. Dat houdt in dat ik een deel van mijn manier van leven ga veranderen. Wat ik wil, hoe ik dat voor elkaar wil krijgen ect. ben ik aan het uitschrijven. Er staan vragen in het training die je moet beantwoorden. De ene gaat iets makkelijker dan de ander. Zo blijft de vraag “Waarom doe je wat je doet?” in mijn hoofd hangen. Die vraag triggert iets in mij dat ik nog niet kan plaatsen. Aan de hand van deze training ga ik doelen opstellen voor 2018 en ze ook behalen. Daarover meer in januari 2018!
Maandag begint niet alleen een nieuwe week, maar ook een nieuw jaar! Ik wens iedereen alvast een heel gelukkig nieuw jaar.

Liefs,
Sandra

Mindful Trainen

Welkom!

En dan start al weer week 6 van Mindful Trainen. Het is de laatste week. De weken zijn voorbij gevlogen! Ik kan iedereen de training aanraden. Ik heb veel meer aan de training gehad dan ik had verwacht. Het geeft meer rust en ruimte in mijn hoofd en lichaam. En het word steeds duidelijker voor mij wat ik wel en niet wil. Zowel op het gebied van mijn grenzen leren kennen, maar ook op het gebied van werk (welke richting). De antwoorden zitten in je. Door rust te creëren (bijvoorbeeld door meditatie) en simpelweg door je neus te ademen kom je meer en meer in contact met jezelf.
Ooit heb ik eerder iets met mindfulness gedaan. Alleen lag daar de nadruk op voeding. Het fijne van deze training vind ik juist dat het voor alles toepasselijk is. Je gebruikt het in alle situaties. Van douchen tot afwassen, in grotere en kleinere stressvolle situaties en zelfs als er even niets is. De training is helder opgebouwd en iedereen kan het doen. Juist  de mensen die het druk hebben zouden deze training moeten doen. Je gaat, zoals het voor mij voelt, terug naar de basis van het leven.

Tegenwoordig moeten we heel veel. De vraag is van wie moeten we heel veel? Een groot deel leggen wij ons zelf op. Daar ben ik zelf expert in geworden. Terwijl ik voorheen niet besefte dat ik dat deed. Door minder te doen doe je meer. Hoe gek het misschien ook klinkt en voelt, het is wel zo.

In het begin moest ik zelf erg wennen om dingen bewust te doen. Ook tijd vrij maken om aan de training te werken. In het begin voelde het een beetje als een belasting. Op een gegeven moment merk je dat je een oefening door krijgt. Het gaat daardoor wat makkelijker. En nu ik bij de laatste week ben aangekomen merk ik dat ik sommige onderdelen doe zonder erbij na te denken. Het is een automatische piloot geworden. Het lijkt wel om mijn lichaam er om vraagt. Dit merk ik vooral met het ademhalen via mijn neus. Als ik te veel via mijn mond of te snel adem haal dan hoor ik een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: ‘Door je neus ademhalen’. Ook de dankbaarheid oefeningen zit helemaal in mijn systeem. Elke dag voor het slapen 5 dingen opschrijven waarvoor je dankbaar bent of die goed zijn gegaan. Een positieve afsluiting van de dag.
 Zaterdag start week 6 voor mij. Een oefening is een plan maken over hoe ik mindfulness kan blijven toepassen in mijn leven. In mijn hoofd heb ik hier wel ideetjes bij. Die ga ik uitwerken. Dat werkt toch het beste!

Groetjes,
Sandra

Ademhalen

Welkom!

Eén van de belangrijkste oefeningen bij mindfulness is ademhalen. Het eerste wat we doen als we geboren zijn is ademhalen. Zonder ademhalen is er geen leven. Gelukkig doet ons lichaam dit automatisch. Daarnaast is het goed om bewust te gaan ademen. Vooral ademhalen via je neus!

Ademhalen is altijd in het hier en nu. Je kunt vandaag geen ademhaling van gister doen. Een oefening van Mindful Trainen is de 3 minuten ademruimte. Dit doe gedurende dag 3 keer. Waarbij je bewust op je ademhaling gaat letten. Je hoeft hierbij jouw ademhaling niet aan te passen. Je gaat je ademhaling bewust doen door de focus te leggen op waar je je ademhaling voelt. Dit kan bijvoorbeeld zijn in je neus of je buik. Om je aandacht bij de ademhaling te houden kun je de ademhaling tellen. Wat ook kan helpen is de ademhaling tekenen. Je neemt een wit vel papier en een potlood. Als je inademt dan teken je een lijn omhoog en als je uitademt dan teken je een lijn omlaag. Ik wissel deze af. De ene keer tel ik en de andere keer teken ik.

Het grootste voordeel van bewust ademhalen is dat je rustiger wordt. Er volgt een gevoel van ontspanning. Dit gebeurd vooral als je door je neus gaan ademen. Die neus hebben we niets voor niets gekregen! Door bewust te gaan ademen voel je beter wat er in je lichaam gebeurd. Je maakt meer contact met je lichaam.
Sinds dinsdag zit ik ziek thuis. Geen idee wat voor griep er heerst, maar ik kan je vertellen dat het niet fijn is. Op dit moment zitten alle holtes nog vol. Hierdoor merk ik juist dat ademhalen via je neus belangrijk is. Omdat mijn neus dicht zit adem ik vooral via mijn mond. Daardoor merk ik dat ik veel vaker adem haal. Of mijn lichaam extra zuurstof nodig heeft en onder een vorm van spanning staat. Ik kan niet wachten tot ik weer normaal kan ademen via mijn neus.

Het is zo simpel om adem te halen via je neus. Ik had niet verwacht dat het zo een invloed op, eigenlijk alles kan hebben. Als iemand iets tegen je zegt, zowel positief als negatief, door bewust via je neus te ademen voel je wat het met je doet. Hoe vaak zeggen we niet ‘dank je wel’ als iemand een compliment geeft. We gaan er niet bewust mee om. We gaan niet zitten en voelen wat het met ons doet. Dat bijvoorbeeld je hart een sprongetje van geluk maakt.

Ik kan het iedereen aanraden om elke dag zeker 3 keer per dag bewust te gaan ademen. Ga in een actieve houding zitten op een stoel. Zet je voeten stevig op de grond. Sluit als je dat prettig vindt je ogen. Ga bewust ademen en tel deze. Je hoeft niet je ademhaling te veranderen. Het enige wat je hoeft te doen is bewust in en uit te ademen. Als je merkt dat je vooral via je mond adem haalt dan wil ik je vragen om de volgende keer door je neus te ademen om het verschil te merken.
Ik ga een vreugdedansje maken als mijn holtes weer vrij zijn en dat ik kan ademen via mijn neus.
Ik mis het!

Groetjes,
Sandra

Mindfulness Dankbaarheid

Welkom!

In mijn vorige blog schreef ik over mijn eerste kennismaking met Mindful Trainen. Een cursus die 6 weken duurt. Week 2 en 3 zitten er op. Ik merk daardoor dat de dagen/weken voorbij vliegen.

In de tweede en derde week gaat de zoektocht naar jouw automatische piloot door. Je gaat een routine activiteit bewust doen. Een dagelijkse (vervelende) activiteit bewust doen. Aandacht besteden aan leuke/fijne dingen. Bij alles sta je stil bij wat het met je doet. Wat voel en denk je? Wat ervaar je in je lichaam? Hierbij gaat het niet om grote dingen die wij meemaken, maar ook juiste de kleine dingen. Die zien we snel over het hoofd.
In de derde week wordt er aandacht besteed aan adem halen. Ademhalen doen we gelukkig automatisch. Daarbij ademen we snel door onze mond in plaats van door onze neus. Terwijl ademhalen via je neus heel erg belangrijk is. Het geeft letterlijk rust en ontspanning aan je lichaam. In een volgende blog schrijf ik hier meer over.

Een andere oefeningen die ik zelf heel leuk vind om te doen is ‘Dankbaarheid’. Elke dag voor je gaat slapen schrijf je 5 dingen op waarvoor je dankbaar bent. Ook hier geldt dat het niet om de grote dingen gaat, maar ook juist om de kleine dingen. Hierbij een paar van de dingen die ik op het geschreven:

– Dankbaar voor de herfst. Ik vind de herfstkleuren heel erg mooi.
– Dankbaar voor de lieve en positieve om mij heen.
– Dankvoor mijn vriendinnen die altijd klaar staan voor me.
– Dankbaar voor de complimenten die ik kreeg op een foto die ik heb gemaakt.
– Dankbaar dat collega’s mee wilde lezen met een motivatiebrief.
– Dankbaar voor een leuk loopbaangesprek.
– Dankbaar dat Danny deze oefening heeft bedacht.
Het geeft mij een goed gevoel om dit elke avond voor het slapen gaan op te schrijven. Daarom vandaag een (dag)boekje gekocht waarin ik dit bij kan houden.
Op week naar week 4 van Mindful trainen!

Groetjes,
Sandra

Mindful Trainen

Welkom!

Zaterdag 2 november ben ik begonnen met een training van mindfulness bij Mindful Trainen. Het is een online training van 6 weken. Waarbij er wekelijks contact is met Danny. Elke week wordt er via de e-mail de oefeningen en informatie naar je toegestuurd. Er zit een digitaal werkboek bij die je kunt invullen. Deze kun je ook uitprinten. Het is fijn dat alles digitaal kan, maar ik vind het erg prettig om pen en papier te gebruiken. Middels een filmpje legt Danny de opdrachten van de week verder toe. Het fijne aan deze training is dat het gelijk toepasbaar is.

www.mindfultrainen.nl

Elke vrijdag krijg ik de informatie voor de volgende week. Op de vrijdagen heb ik contact met Danny. Als het nodig is dan kan ik haar tussentijds vragen stellen. Mijn eerste week zit er op. De opdrachten zijn goed uit te voeren. Het was en is voor mij even wennen om er bewust aan te werken. De eerste week staat in het teken om jouw eigen automatische piloot te herkennen. En we doen veel op de automatische piloot. Dat wil niet zeggen dat het slecht is. Ik moet er niet aan denken dat ik tijdens het autorijden alle handelingen continu bewust moet doen (remmen, schakelen ect.) en ook nog op het verkeer letten.

De oefeningen
De eerste oefening gaat over in contact komen met je lichaam. Hiervoor heeft Danny een geluidsbestand gemaakt die je hierbij helpt. Ik vind het erg fijn om dit na een werkdag te doen. Je gaat liggen of zitten en gaat weer leren ervaren wat je lichaam voelt. Dit zijn simpele en kleine dingen. Denk aan kou, warmte, jeuk, de ondergrond ect. Het mooiste van mindfulness is dat er geen goed of fout is. Wat je voelt en ervaart mag er zo zijn.

De tweede oefening is een activiteit bewust doen. Ik heb gekozen voor douchen. Ik heb gemerkt dat mijn gedachten tijdens het douchen heel snel alle kanten op vliegen. Hierdoor zijn mijn gedachte niet bij het douchen. Hierdoor merk je niet dat het water over je lichaam stroomt of de geur van de zeep. Iedere keer dat ik merkte dat mijn gedachte afdwaalde haalde ik die terug naar het douchen.


De derde opdracht heeft met bewust eten en drinken te maken. Dat is mij voor nog wel een dingetje. Ik ben van snel en makkelijk te maken eten. Dat leg ik op een bord en dat gaat snel naar binnen. Meestal zit ik dan ook nog op de bank en de tv aan. Dus het totaal tegenovergestelde van mindfulness. Voor mij werd de oefening vooral eten aan tafel. Ik moet bekennen, het eet een stuk makkelijker dan op de bank. Door muziek aan te zetten en geen tv (anders is het helemaal zo stil) eet ik gelijk al rustiger. Dit ga ik op deze manier doorzetten.

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de komende weken.

Groetjes,
Sandra

Loopbaan

Welkom!

Vanuit mijn werk zit ik in een loopbaantraject. In dit traject wordt er uitgezocht naar wat je kunt en wil. Dit traject ben ik in gegaan, omdat mijn huidige functie niet bij mij past. Dat is iets wat ik langer weet. Ik had nooit verwacht dat het zo erg zou worden, dat ik er lichamelijk en geestelijk doorheen zit. Mijn spreekwoordelijke emmer liep vol en afgelopen woensdag liep die over.
 Het werk dat ik doe is geen slecht werk. Voor mij is de uitdaging weg en sommige dingen gaan mij te gemakkelijk af. Daardoor ga ik mij ergeren. Voor iemand die belt of een e-mail stuurt is de vraag die hij of zij heeft nieuw. Voor mij is het dezelfde vraag die ik zo vaak heb beantwoord. Door mijn hoofd gaat het zinnetje: ‘daar gaan we weer’. En dat zinnetje gaat niet op een positieve manier door mijn hoofd. Toch lukt het mij om vriendelijk te blijven tegen de ander. Het werk doe ik steeds meer op de automatische piloot. De uitdaging is weg en de verveling doet zijn intrede.
Het maakt niet uit of het rustig is op werk of heel erg druk. Het gevoel van vervelen is aanwezig en dan duurt een dag lang. Vooral als je 9 uur op een dag werkt. Het werk gaat steeds meer energie vreten. Het maakt niet uit of ik op een dag 1 ding doe of 50. Voor mijn gevoel doe ik niets, omdat het mij niet meer boeit. Ik weet dat ik het werk goed doe. Dat wordt door de cijfers op werk ook bevestigd.

Afgelopen woensdag was mijn emmertje meer dan vol. Thuis ging ik over mijn nek, omdat ik naar werk moest. Ik wist niet meer hoe ik de dag door moest komen. Toch ben ik naar werk gegaan. In de hoop dat het zou zakken en ik de dag op de één of andere manier door zou komen. Ik heb geweldige collega’s die mij de dag door helpen. Ook die gedachte hielp niet meer. De rit in de tram was zwaar. Eenmaal bij de halte aangekomen liep ik naar werk. Ik ging de hoek om en zag het pand. Mijn hartslag schoot omhoog en ik kreeg hartkloppingen. Ging hyperventileren en ik kon alleen nog maar huilen.
 Eenmaal op mijn werkplek ben ik heel goed opgevangen door mijn collega’s. Met één collega een heel goed gesprek gehad dat het zo toch niet langer door kan gaan. Iets wat ik ergens wel wist, maar niet wilde beseffen. Door het gesprek viel het kwartje. Hoe het nu verder moet weet ik niet. Het loopbaantraject loopt gelukkig al. Wat ik ga doen tot ik iets anders heb weet ik niet. Mijn hoofd zit nog te vol om er over na te kunnen denken. Ik hoop door dit zo op te schrijven mijn hoofd wat leger te maken. Schrijven vind ik leuk om te doen en doe ik te weinig. Ik vind het best een beetje spannend om dit zo op internet te plaatsen. Ik heb besloten om het wel te doen.

Groetjes,
Sandra

Sport dip

Welkom!

Dit is de tweede week dat ik in een sport dip zit. Vorige week wel een keer naar de sportschool geweest. Dat hield ik 45 minuten vol. Op dat moment was dat heel veel.

Ik merkte eerder dat ik het sporten een beetje zat begon te worden. Waar dat aan lag? Geen idee. Het is volgens mij meer een geestelijk gevecht dan lichamelijk. Terwijl mijn lichaam ook behoefte heeft aan rust. Ik ben waarschijnlijk gewoon toe aan vakantie. Ik heb nog twee weken te gaan. Dit komt voor mij neer op 8 werkdagen. Dus bijna vakantie! In mijn vakantie vind ik het juist heerlijk om te sporten. Ik kan gaan en staan wanneer ik wil.
Een sport dip hoort er helaas bij. Het komt gewoon niet uit. Gewoon gaan met die banaan. Dat lukte de afgelopen twee weken amper. Ik weet dat ik mij beter voel als ik ben gaan sporten. Iets in mij zei: “Zoek het lekker uit. Ik ben er klaar mee”. Ik was er echt klaar mee. Het sporten hoefde van mij echt niet meer. Ik wilde met alles stoppen. Het zwemmen, outdoor training, personal trainingen en zelf fitnessen. Het maakt niets meer uit. Niets doen en lui zijn leek mij heerlijk. Na werk naar huis gaan en niet sporten. Niets doen, ontspannen en mijn hoofd leeg maken. Maar ja, sporten helpt bij het ontspannen en mijn hoofd leeg maken. Hoe moeilijk kun je het jezelf soms maken!

Ik hoop snel door deze sport dip heen te komen. Het stemmetje dat zegt dat ik moet gaan sporten komt af en toe weer om de hoek kijken. Hopelijk wordt dat stemmetje steeds sterker. Ergens diep van binnen mis ik het sporten. Vanavond leg ik mijn sport spullen klaar voor morgen. Maandag is het weer een nieuwe week met nieuwe kansen.

Groetjes,
Sandra

Sportief weekje

Welkom!

Vorige week eindelijk weer eens de fiets gepakt. Het werd een rondje Den Haag – Wassenaar – Den Haag. Eerst een half uur fietsen en even een tussenstop gemaakt. Daarna weer een half uur terug. Het was lekker weer en goed te doen. De zadelpijn was lichtelijk aanwezig. Met twee dagen was het gelukkig weer weg. Het is een fijn stuk om te fietsen en buiten zijn is heerlijk. Vooral nu het steeds beter weer wordt. Het is een fijne afwisseling met zwemmen of wandelen op de zondag.

Maandag was het tijd om zelf te training in de sportschool. Als er iemand bij je staat dan ga je verder. Dat is het voordeel van de personal trainingen op de vrijdag. Ik doe regelmatig dingen waarbij ik me afvraag hoe ik dat ga doen. Ik weet ook dat hij mij geen dingen laat doen die ik echt niet aan kan. Als je zelf gaat trainen dan is de verleiding groot om toch net iets eerder te stoppen. Op het moment dat je je spieren voelt verzuren. Al zou ik dan best nog wel één of twee herhalingen kunnen doen. Als ik zelf train dan heb ik niet de behoefte om dat aan iemand te bewijzen.

theakwardyeti.com

Dinsdag was de outdoor training. Normaal is die op de woensdag. Ik merkte wel dat drie dagen na elkaar sporten wel veel was voor mijn lichaam. Ik miste een rustdag. Gelukkig mocht ik woensdag en donderdag lekker rustig aan doen. De outdoor training was weer leuk. Krachttraining blijf ik leuker vinden dan cardio. Dat merk ik tijdens de outdoor training heel goed. Bij kracht heb ik het gevoel dat ik iets doe. Bij cardio vraag ik mezelf voornamelijk af wat ik aan het doen ben en waarom ik dit mezelf aan doe. Dit heb ik ook bij de personal trainingen. Als het er op zit dan ben ik weer blij, trots dat het gelukt is en kijk ik weer uit naar volgende week.
 Vrijdag tijdens de personal training werd ik misselijk en een beetje draaierig. Het zakte gelukkig heel snel en kon ik verder met de oefening. Het hoort er af en toe bij. Niet te vaak. Eén keer per jaar is meer dan genoeg. Zondag ga ik zwemmen, fietsen of wandelen. Dat laat ik van het weer afhangen.

Groetjes,
Sandra