Welkom!

Zoals ik in mijn vorige blog over mijn Dietiste schreef heb ik een voedingsschema gekregen van Judith (Diëtiste). Vanmorgen heb ik ontbeten met 200 ml magere yoghurt, 7 walnoten, 4 el havermout en 1 stuk fruit (een peer). Ik dacht dat dat ik na een uurtje wel trek zou krijgen. Toen ik het las begon ik te twijfelen of het zou vullen. En of het vult! Ik ontbijt rond 6.15/6.30 uur en om 10.00 uur heb ik een notenreep genomen. Ik had ook nog zonder die notenreep gekund. Ik moet weer in een goed ritme komen qua eten en dan is een maaltijd of tussendoortje overslaan niet goed.

Een tussendoortje overslaan in de middag deed ik met regelmaat. Dat is waarschijnlijk ook waarom het dan ’s avond mis ging. Als ik om 12.00 uur ga lunchen en dan pas rond 18.30/19.00 uur weer ga eten, dan schreeuwt mijn lichaam om van alles. Eat crap feel crapHet maakt dan niet meer uit of het om een gezonde maaltijd gaat of niet. Als het maar makkelijk en snel is en dat is vaak een niet zo gezonde maaltijd. Het stomme is nog dat het helemaal niet sneller is. Ik heb niets slecht in huis waardoor ik naar de supermarkt moet of iets moet bestellen. In die tijd kan ik zelf een makkelijke maaltijd maken. Wokken gaat snel, soep (zelf gemaakt en staat in de vriezer) is zo op gewarmd… Heel eerlijk gezegd slaat het nergens op dat ik dan iets ga halen/bestellen. Ondanks dat ik dit weet is er toch iets dat schreeuwt dat ik iets moet gaan halen/bestellen. Hopelijk helpt het door met regelmaat de maaltijden en tussendoortjes te eten deze “aanvallen” te stoppen.

Water drinken

Behalve eten is water drinken ook nog een ding! Van Mark moet ik tijdens de personal trainingen mijn bidon van 750 ml op hebben. Dit lukt met moeite. Buiten het trainen met Mark om moet ik meer water gaan drinken. Dit is iets dat ik weet, maar niet doe. Ik neem weleens een bekertje water en soms lukt het om 500 ml water op te drinken. Meestal is het thee of koffie terwijl de koffie hier op kantoor niet heel erg lekker is. Gelukkig hebben we daarvoor suiker! Suiker is niet goed, I KNOW!!! Koffie zonder suiker is niet te drinken. Misschien is het wel een teken dat ik helemaal geen koffie moet drinken… Van alleen maar thee of water word ik ook niet happy. Misschien als ik er eenmaal aangewend ben, dat ik er dan anders over denk. Dan nog moet ik het wel doen!

Doelen

DoelenMisschien toch maar een doelen boekje bij gaan houden. Per maand maximaal 2 doelen SMART beschrijven.Bijvoorbeeld iedere dag 1,5 liter water drinken en dan uitgewerkt in kleine stapjes om het doel te halen. Als ik het doel nog niet goed onder de knie heb dan trek ik die een maand langer door, net zolang tot het automatisme is geworden. Door het bij te houden zie ik het ook. Iets visueel maken kan enorm helpen. Ik ga puzzelen om te kijken hoe ik dit het beste kan doen. Dat ga ik dan ook op deze pagina bijhouden.

Groetjes,

Sandra

Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *