Welkom!

In mijn vorige blog schreef ik over mijn eerste kennismaking met Mindful Trainen. Een cursus die 6 weken duurt. Week 2 en 3 zitten er op. Ik merk daardoor dat de dagen/weken voorbij vliegen.

In de tweede en derde week gaat de zoektocht naar jouw automatische piloot door. Je gaat een routine activiteit bewust doen. Een dagelijkse (vervelende) activiteit bewust doen. Aandacht besteden aan leuke/fijne dingen. Bij alles sta je stil bij wat het met je doet. Wat voel en denk je? Wat ervaar je in je lichaam? Hierbij gaat het niet om grote dingen die wij meemaken, maar ook juiste de kleine dingen. Die zien we snel over het hoofd.
In de derde week wordt er aandacht besteed aan adem halen. Ademhalen doen we gelukkig automatisch. Daarbij ademen we snel door onze mond in plaats van door onze neus. Terwijl ademhalen via je neus heel erg belangrijk is. Het geeft letterlijk rust en ontspanning aan je lichaam. In een volgende blog schrijf ik hier meer over.

Een andere oefeningen die ik zelf heel leuk vind om te doen is ‘Dankbaarheid’. Elke dag voor je gaat slapen schrijf je 5 dingen op waarvoor je dankbaar bent. Ook hier geldt dat het niet om de grote dingen gaat, maar ook juist om de kleine dingen. Hierbij een paar van de dingen die ik op het geschreven:

– Dankbaar voor de herfst. Ik vind de herfstkleuren heel erg mooi.
– Dankbaar voor de lieve en positieve om mij heen.
– Dankvoor mijn vriendinnen die altijd klaar staan voor me.
– Dankbaar voor de complimenten die ik kreeg op een foto die ik heb gemaakt.
– Dankbaar dat collega’s mee wilde lezen met een motivatiebrief.
– Dankbaar voor een leuk loopbaangesprek.
– Dankbaar dat Danny deze oefening heeft bedacht.
Het geeft mij een goed gevoel om dit elke avond voor het slapen gaan op te schrijven. Daarom vandaag een (dag)boekje gekocht waarin ik dit bij kan houden.
Op week naar week 4 van Mindful trainen!

Groetjes,
Sandra

Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *